منوی دسته بندی

تولید محتوا در اراک – بررسی 7 معیار مهم

تولید محتوا در اراک – بررسی 7 معیار مهم

تولید محتوا در اراک توسط سایت hBarati.ir انجام می شود. در صورتی که صاحب یک کسب و کار هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیزی مانند یک محتوای استاندارد و اصولی نمی تواند کسب و کار، محصولات و خدمات شما را تبلیغ کند. با این حال تولید یک محتوای خوب چندان راحت هم نیست!

در این مقاله به فواید استفاده از فرآیند تولید محتوا اشاره می کنیم. همچنین به شما کمک می کنیم که بتوانید انواع محتوای استاندارد باکیفیت را تولید کرده و آن را در بسترهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت و حتی پیام رسان ها منتشر کنید.

در همین ابتدای کار باید به شما اعلام کنیم که با محتوا می‌توانید به‌راحتی هر کسب‌وکاری را تبلیغ کنید. در واقع اولین جایی که برای مشاوره تخصصی با پاسخ به یک سوال به آن مراجعه می‌کنید کجاست؟ گوگل! شما تنها نیستید، گوگل به‌تنهایی هرروز به بیش از چهار میلیارد پرسش جستجو پاسخ می‌دهد. همین امر باعث شده که تمامی سایت ها و کسب و کار ها به سراغ تولید محتوا رفته و از آن برای نشان دادن خدمات و محصولات خود استفاده کنند.

بررسی نحوه فرآیند تولید محتوا در اراک

قبل از اینکه در خصوص اهمیت تولید محتوا در اراک صحبت کنیم باید در خصوص نحوه فرآیند تولید محتوا با شما صحبتی داشته باشیم. بر اساس اصول استاندارد پروژه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا، زمان انتشار و محل انتشار تعیین می‌شود. در فرایند تولید محتوا باید استراتژی تولید از قبل مشخص شده باشد. در غیر این صورت شما شاهد تاخیر در فرایند تولید خواهید بود.

یک فرآیند تولید محتوای فکر شده و قوی برای ایجاد هر محتوا، صرف نظر از مقیاس و دامنه، ضروری است. اگر فرآیندی برای تکیه ندارید، پروژه تولید محتوای شما با تاخیر مواجه خواهد شد. همچنین، برنامه انتشار شما ممکن است موقتی بوده و در نتیجه خود محتوا ناهماهنگ و ضعیف اجرا شود. در نهایت این پروژه ضعیف به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک نمی‌کند.

بررسی نحوه فرآیند تولید محتوا در اراک

تولید محتوا چیست؟

حال بهتر است که با ماهیت محتوا آشنا شده و فرآیند تولید محتوا را به خوبی درک کنیم. در واقع تولید محتوا، فرآیند تولید ایده‌هایی است که برای کاربران و مخاطبان شما جذاب است. تولید محتوا، یک نوع عمل بازاریابی است. هنگامی که محتوا ایجاد می‌کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می‌دهید، مشتریان بالقوه را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می‌کنید.

همچنین می توانید قالبی را برای محتوای خود ایجاد کنید تا برای هر مرحله از سفر خریدار، مناسب باشد. یک بازدیدکننده جدید در مرحله آگاهی، نمی‌خواهد نسخه ای از محصول شما داشته باشد، اما یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را می‌خواند، این پست به مخاطب کمک می‌کند تا مشکل خود را بهتر درک کنند. یک مشتری در مرحله تصمیم‌گیری نیازی به دانستن همه راه‌حل‌های ممکن ندارد، آن‌ها به مشاوره یا محتوایی کامل نیاز دارند که به آن‌ها نشان دهد محصول شما برای آنها مناسب است. در نتیجه همیشه باید مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید.


فرآیند ایجاد محتوا

با محتوا شما می‌توانید به‌راحتی سیستم‌های بازاریابی ویژه ایجاد کنید. در واقع بازاریاب‌ها فرصتی برای تلف کردن ندارند. بازاریاب‌ها به‌شدت مشغول پیدا کردن روش‌های جدید هستند، آن‌ها زمانی برای تلف کردن روی سیستم‌های ناکارآمد ندارند. به همین دلیل است که برای هر کاری که انجام می‌دهند فرآیندهایی ایجاد می‌کنند.

با محتوا یک سیستم را طراحی می‌کنیم، آن را گسترش می‌دهیم، آن را تغییر می‌دهیم و تا زمانی که کار کند آن سیستم را بارها و بارها تکرار و استفاده می‌کنیم. به هر کمپین بازاریابی که تابه‌حال انجام داده‌اید فکر کنید – وبینارها، پاسخگویی های خودکار، نظرسنجی‌ها و موارد دیگر هرکدام از آن‌ها فرآیندی داشتند.


برای ایجاد محتوا باید از فرایندهای زیر استفاده کنید:

تحقیقات سئو برای تولید انواع محتوا

بررسی شخصیت خریدار شما، به شما ایده‌هایی در مورد موضوعاتی که می‌خواهید با محتوا، آن‌ها را معرفی کنید، ارائه می‌دهد. اینکه چه سوالاتی ممکن است در ذهن مخاطبان شما وجود داشته باشد را متوجه می‌شوید. این کار یک شروع خوب است. سپس باید تأیید کنید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تری برای مخاطبان بزرگ‌تری اعمال شوند یا خیر.

تحقیقات سئو یا همان تحقیق کلمات کلیدی – به شما حجم جستجوی یک عبارت کلیدی خاص را نشان می‌دهد. اینکه آیا ارزش سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک محتوا بر اساس این کلمه کلیدی وجود دارد یا خیر!

چند راه وجود دارد که می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید:
  1. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید.
  2. کلمه کلیدی خود را در یک موتور جستجو تایپ کنید و پرس‌وجوهای تکمیل شده خودکار را یادداشت کنید.
  3. بخش جستجوهای مرتبط را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بررسی کنید.

ایده پردازی برای تولید محتوا

اکنون که تعیین کرده‌اید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، وقت آن است که ایده‌های محتوا را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین راه برای سازمان‌دهی محتوا از طریق خوشه‌های موضوعی است، به این معنی که یک صفحه طولانی و جامع بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می‌کنید. سپس به محتواهای دیگر که موضوعات آن با موضوع اصلی تناسب دارد لینک می‌دهید.

مدل خوشه موضوعی، طوفان فکری را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا اکنون ساختاری دارید که باید دنبال کنید. شما می‌توانید از کلمه کلیدی اصلی خود برای ایجاد یک محتوای اصلی استفاده کنید. سپس، می‌توانید محتواهای کوتاه‌تری ایجاد کنید (شامل اینفوگرافیک‌ها، پست‌های کوتاه وبلاگ، قالب‌ها ویدئویی و غیره). این نوع محتواها به مخاطبان شما کمک می‌کنند تا عمیق‌تر در موضوع غوطه‌ور شوند و کلمات کلیدی بلند را هدف قرار دهند.

نوشتن محتوا

با محتوا می‌توانید به‌راحتی هر کاربری را جذب سایت خود کنید. شاید فکر کنید که محتوا فقط نوشتن است. البته که دقیقا همین است! اما در حال حاضر محتواها فقط نوشتاری نیستند. قدرت تولید محتوای خاص شامل انواع ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا پادکست‌ها بسیار بالا است؛ اما فراموش نکنید که در کنار این موارد باید حتماً محتوای نوشتاری نیز حضور داشته باشد.

ویدئو بدون عنوان معنی ندارد. در اینفوگرافیک ها نیز متن‌ها تاثیرگذار هستند. از عناوین، توضیحات متا و سایر موارد استفاده کنید تا مخاطبان خود را وادار به خواندن و دیدن محتوا کنید. مزایای محتوای خود را در عنوان قرار دهید تا بدانند چرا باید آن را بخوانند. در واقع باید چیزی منحصربه‌فرد ایجاد کنید. یک سبک منحصربه‌فرد را ایجاد کنید یا به‌راحتی در ذهن کاربران خود بمانید.

تبلیغ محتوای ایجاد شده

در نهایت، وقتی تولید محتوا می‌کنید و در پلتفرم یا سایت خود منتشر می‌کنید، باید آن را برای جذب مخاطب بیشتر تبلیغ کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و حتی تبلیغات “پرداخت به ازای کلیک ” انجام دهید. برای تبلیغ محتوای خود، به این فکر کنید که مخاطبان شما در چه کانال‌هایی هستند. آیا آن‌ها در فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب هستند؟ هر جایی که ممکن است مخاطبان شما حضور داشته باشند مهم است. پس هیچ پلتفرم یا شبکه اجتماعی را فراموش نکنید.


راهنمایی به تیم های تولید محتوا در اراک

راهنمایی به تیم های تولید محتوا در اراک


ایجاد یک طرح محتوایی خاص و کارآمد

همان‌طور که گفته شد با محتوا می‌توانید هر کاربری را جذب سایت خود کنید؛ اما آیا همه محتواها یکسان هستند و یک نوع تأثیرگذاری را خواهند داشت؟ جواب قطعاً خیر است. در واقع محتوا در همه‌جا وجود دارد، اما موفقیت آن به توانایی شما در تطبیق آن با رسانه‌های مختلف بستگی دارد. وقتی صحبت از پست گذاشتن در رسانه‌های مختلف می‌شود همه محتواها به یک اندازه تأثیرگذار نیستند.

محتوای رسانه‌های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است، محتوای ایمیل با محتوای وب‌سایت متفاوت است؛ بنابراین، شما باید بدانید که چگونه محتوای خود را ایجاد کنید تا به مخاطبان خود در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید.

تجزیه‌وتحلیل محتوای شما

آخرین و مسلماً مهم‌ترین مرحله در تولید محتوا، تجزیه‌وتحلیل محتوای شماست. بدون داده، نمی‌توانید بدانید چه چیزی کار می‌کند یا چگونه آن را بهبود دهید. چندین نوع داده وجود دارد که می‌توانید هنگام تجزیه‌وتحلیل محتوای خود ردیابی کنید، بنابراین از اهداف خود به عنوان راهنما برای تنظیم برخی پارامترها استفاده کنید.

معیارهای مهم برای تجزیه‌وتحلیل محتوا
  1. بازدید از صفحه: تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می‌کنند.
  2. ترافیک ارگانیک: میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو می‌آید. این ترافیک را از رتبه بالا در گوگل یا سایر موتورهای جستجو به دست می‌آورید.
  3. نرخ پرش: درصد بازدید کنندگانی که پس از بازدید از یک صفحه سایت شما را ترک می‌کنند. این یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا می‌تواند به شما اطلاع دهد که چه تعداد از کاربران بعد از ورود به سایت شما سریع از سایت خارج شده‌اند.
  4. نرخ‌های تبدیل: درصد بازدید کنندگانی که با CTA درگیر می‌شوند.
  5. نرخ‌های تعامل: تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک‌گذاری، نظر یا به روش‌های دیگر با محتوای شما تعامل دارند.
  6. رشد مخاطب: مشترکین یا کاربرهای جدید که از یک قطعه محتوای جدید، جذب و ایجاد می‌شوند.
  7. زمان در صفحه: مدت‌زمانی که کاربر در صفحه شما حضور دارد، خواه یک پست وبلاگ باشد یا یک ویدیو.

استفاده از خدمات شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا
با محتوا می‌توانید به‌راحتی به خواسته‌های خود در زمینه جذب مخاطب و فروش بیشتر برسید. بااین‌حال تولید محتوا یک فرآیند تخصصی و حرفه‌ای است. بسیاری از شرکت‌ها برای تولید محتوا به سراغ شرکت‌های تولید محتوا می‌روند. در شهر اراک نیز یک تیم تخصصی و حرفه ای به شما کمک می کند که به راحتی محتوای سایت خود را ایجاد کنید.


راهنمایی به تیم های تولید محتوا در اراک

کسب و کار ها عموما برای تولید محتوا در اراک به سراغ تیم های محلی می روند. با این حال برخی از تیم ها ممکن است به خوبی نتوانند فرایند های تولید محتوا را به صورت استاندارد انجام دهند. اگر یک تیم کوچک (یک‌نفره) هستید، ممکن است به نظر برسد که اصلاً به فرآیندی برای پروژه تولید محتوا نیاز ندارید؛ اما مشکل اینجاست: بدون فرآیند، این احتمال وجود دارد که محتوای شما به هدف خود نرسد و پروژه با شکست روبرو شود.

استفاده از خدمات مجموعه حسین براتی

استان مرکزی به دلیل صنایع و موقعیتی که دارد می تواند از کسب و کار های نوپا و نوین برای بهبود تجارت خود استفاده کند. عامل مهم در موفقیت هر کسب و کاری معرفی شدن و دیده شدن در سطح بالا است. طراحی سایت یکی از مواردی است که می تواند به دیده شدن کسب و کار ها در اراک کمک کند.

با این حال طراحی سایت به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت و دیده شدن شود. سایت + سئو تاثیری به مراتب بالاتر دارد. برای سئو نیز شما به تولید محتوا نیاز دارید. به همین دلیل است که فرایند تولید محتوا در اراک از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما به‌عنوان مسئول کسب‌وکار می‌توانید برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای دریافت فرایند تولید محتوا در اراک به راحتی از خدمات ارائه شده در مجموعه حسین براتی استفاده کنید. این مجموعه با داشتن برترین مشاوران و کارشناسان می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی پروژه‌های شما را بررسی کرده و یک فرایند تولید محتوای استاندارد برای شما ایجاد کند.

حسین براتی:

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست. اجتناب از آن سخت است. آیا تابه‌حال این سؤال را از خود پرسیده‌اید که چرا محتوا این‌قدر مهم است؟ محتوا ما را آگاه نگه می‌دارد، به سوالات ما پاسخ می‌دهد، ما را سرگرم می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، تصمیم‌هایمان را راهنمایی می‌کند و موارد دیگر. با محتوا می‌توان به‌راحتی به جواب سوالات رسید؛ اما محتوا همیشه برای رسیدن به جواب سؤالات نیست. با محتوا شما می‌توانید به‌راحتی مشتریان بالقوه را جذب، درگیر و خوشحال کنید. شما می‌توانید بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود بیاورید و در نهایت برای شرکت خود درآمد ایجاد کنید.

معرفی حسین براتی

من با نام حسین براتی به عنوان تولیدکننده محتوا و یک سئو کار در دنیای دیجیتال شناخته می‌شوم. از سال ها قبل به دنبال سئو؛ و فرآیند تولید محتوا بوده ام. در روزگاری که همه به دنبال برنامه نویسی، فتوشاپ و حتی شبکه بودن من با مفهوم “محتوا پادشاه است ” آشنا شده و جذب محتوا و سئوی سایت ها شدم.

استفاده از حداقل ترین امکانات، مطالعه رومزه مقالات و تازه های دنیای فناوری، فعالیت به عنوان نویسنده و خبرنگار و حتی فعالیت در شبکه ماهواره و سیستم های تولید محتوای ارزش افزوده در طول این سال ها باعث شده که تجربیات گران بهایی کسب کنم. حال می تواند به راحتی بگویم که محتوا پادشاه است و در دنیای محتوا همه چیز جدیدی برای شروع وجود دارد.

خدمات ما – معرفی 4 فعالیت اصلی

ارائه خدمات مختلف به تمامی کسب و کار ها

من به عنوان یک تولید کننده محتوا و سئو کار با در اختیار داشتن یک تیم فنی و با تجربه قادر هستم در مدت‌زمان کوتاهی به راحتی محتوای سئو شده و مناسب را برای کسب‌وکارهای مختلف تولید کنم. ایجاد یک فضای رقابتی باز و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف باعث شده است که امروزه سئو و تولید محتوا واقعا به نیاز اساسی و اصلی کسب و کار ها تبدیل شود.

همچنین من در کنار تولید محتوای سئو شده برای کسب‌وکارهای مختلف، در زمینه مشاوره کسب‌وکار، مشاوره طراحی سایت، مشاوره بهبود شغلی، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوره شبکه‌های اجتماعی و مشاوره برند سازی نیز فعالیت می‌کنم. کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک متعددی در این سال‌ها از خدمات مشاوره‌ای ارائه شده توسط من برای بهبود کسب‌وکار و توسعه برند خود استفاده کرده‌اند.

خدمات ما

خدمات ما شامل فعالیت های اصلی سئو، تولید محتوا، برند سازی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی، طراحی سایت، مشاوره تخصصی و غیره می شود. برخی از افراد تمام این موارد را به عنوان سئو لحاظ می کنند با این حال شما می توانید بر اساس نیاز و کسب و کار خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. ما به عنوان یک تیم حرفه ای در کنار شما هستیم تا کسب و کار خود را بهبود بخشید و بتوانید در دنیای دیجیتال امروزی به خوبی برند خود را به کاربران و مشتریان خود نشان دهید.


خدمات ما شامل فعالیت های اصلی مانند خدمات سئو، خدمات طراحی سایت، خدمات تولید محتوا، خدمات مشاوره، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی غیره می شود. در ادامه 4 فعالیت اصلی ما به همراه جزئیات معرفی می شود.

1- خدمات سئو

خدمات سئو شامل تمام اقدامات و فعالیت هایی است که داخل یک سایت و خارج از وب سایت انجام می دهیم تا جایگاه سایت را در کلمات کلیدی مشخص بهبود دهیم و به صفحه اول گوگل برسانیم. به شخص یا اشخاصی که این گونه فعالیت ها را انجام می دهند در اصطلاح، سئوکار می گویند.

2 – خدمات طراحی سایت

خدمات طراحی سایت به شما کمک می کند که کسب و کار خود بیشتر و بهتر نشان دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای دیجیتالی امروزی دیگر محدود به یک محله یا شهر نیستید. بلکه باید دامنه کسب و کار خود را تا آنسوی مرز ها گسترش دهید.

4 -خدمات تولید محتوا

خدمات تولید محتوا و ایجاد محتوای سئو شده از فاکتور های اصلی گوگل برای بهبود رتبه سایت ها است. در این فرآیند برای هر کلمه کلیدی و به ازای هر صفحه لندینگ، تولید محتوا بصورت اختصاصی و یونیک انجام خواهد شد.

4 – خدمات مشاوره سئو

یک مشاوره سئو دارای دانش و تخصص کافی در زمینه انواع محتوای سئو، سئوی داخلی، خارجی، کلمات کلیدی و غیره است. به گونه ای که با بررسی سایت ها نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی می کند. سپس راهکارهای اساسی در جهت پیشرفت هر چه سریع تر سایت به تیم مشاوره گیرنده ارائه می نماید.

مشاورین سئو به کمک ابزارهای سئو و اصول مرتبط با دیجیتال مارکتینگ وضعیت گذشته شرکت نسبت به رقبا را بررسی می کنند. به عبارتی مشاور سئو، استراتژی جامعی به منظور ارتقا رتبه مشتریان در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مطابق با روند بهینه‌سازی طراحی می کند.

HosseinBarati وب‌سایت
من با نام حسین براتی به عنوان تولیدکننده محتوا و یک سئو کار در دنیای دیجیتال شناخته می‌شوم. از سال ها قبل به دنبال سئو؛ و فرآیند تولید محتوا بوده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *