سئو در قزوین – بررسی 3 نوع اصلی سئوی سایت
- HosseinBarati

سئو در قزوین در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. شرکت و کارخانجات با توجه به رقابت گسترده در دنیای اینترنت اقدام به طراحی سایت نمودهاند. با این حال خیلی زود این شرکتها متوجه شدند که داشتن یک سایت به تنهایی کافی نیست به همین دلیل به دنبال بهترین متخصص سئو قزوین گشته و افرادی را برای توسعه سایت و بهبود سئو خود انتخاب کردهاند.
با این حال انتخاب کارشناس سئو در قزوین کار سختی است. عموم افراد حرفهای در این زمینه معمولاً با شرکتهای تهران و یا شهرهای دیگر کار میکنند. دلیل این امر هم واضح است. وجود فرصتهای کار بیشتر و همچنین توانایی مالی شرکتهای تهرانی نسبت به شرکتهای قزوینی باعث شده است که افراد حرفهای در زمینه سئو در شهر قزوین خیلی خوب شناسایی نشوند. با این حال ناامید نشوید. انتخاب بهترین متخصص سئو قزوین کار سختی نیست. برای اینکه با یکی از بهترین افراد در این زمینه آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
سئو چیست ؟
قبل از اینکه در خصوص بهترین متخصص سئو قزوین صحبت کنیم بهتر است کمی با سئوی سایت آشنا شویم . سئو مخفف کلمه بهینه سازی برای موتور جستجو یا همان search engine optimization است. در واقع فرآیند بهینه سازی به محتوای شما کمک میکند که بهتر و سریع در توسط موتورهای جستجو مخصوص گوگل دیده شود.
شما باید محتوای ایجاد شده در سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید؛ یعنی اینکه بر اساس قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو محتوای خود را تغییر داده و آن را بهینه سازی کنید. هدف از این کار این است که موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی بخشی از محتویات شما را مشاهده میکنند بتوانند خیلی سریع به کلمات کلیدی و هدف اصلی محتوای شما دسترسی پیدا کند.

سئوی سایت چه کاربردی دارد؟
هدف اصلی سئوی سایت این است که رتبه سایت شما را در نتایج جستوجوی گوگل بهبود ببخشد. هرچه سایت شما به صدر نتایج گوگل نزدیکتر باشد کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد. برای اینکه رتبه سایت شما به رتبههای اول نزدیک باشد باید سایت شما از لحاظ سئو در دره بالایی قرار داشته باشد. امروزه بسیاری از سایتها از اصول درست سئو برای بهبود رتبه سایت خود استفاده می کنند با این حال هستند افرادی که دوست دارند سایتهای آنها راه چندین ساله را یک ماهه طی کنند. این افراد اقدام به استفاده از روش های غیرقانونی برای بهبود سئوی سایت خود می کنند.
انواع سئوی سایت و معرفی آنها
روش های مختلفی برای بهبود سئوی سایت وجود دارد. این روش ها به چندین بخش تبدیل می شود. بهترین روش برای بهبود سئوی سایت استفاده از روش سئوی کلاه سفید است. بعد از این روش شما میتوانید از روش سئوی کلاه خاکستری استفاده کنید. بدترین روش سئوی سایت سئوی کلاه سیاه است که غیرقانونی بوده و در صورت شناسایی از طرف گوگل به شدت جریمه می شوید.
مدل شماره 1 – سئو کلاه سفید
سئوی کلاه سفید در واقع تکنیک ها و روش های استانداردی است که با استفاده از آنها رتبه سایت شما ارتقاء پیدا میکند. این استاندارد ها و تکنیک ها مورد قبول گوگل و دیگر موتور های جست و جو است. در استفاده از سئوی کلاه سفید شما از قوانین گوگل پیروی می کنید و بر اساس استاندارد های موتور جست وی گوگل اقدام به تولدی محتوا و بهینه سازی سئوی سایت خود می کنید.
یکی از مهمترین قوانین و استاندارد ها در سئوی کلاه سفید استفاده از محتوای سئو شده با ارزش است. منظور از محتوای سئوی شده باارزش محتوایی است که در آن به مقدار مناسب از کلمات کلیدی استفادهشده باشد و متن محتوا کپی شده سایتهای دیگر نباشد. این متن محتوا میتواند ترجمه شده و یا تولید شده توسط نویسنده ها باشد.
استفاده از سئوی کلاه سفید تأثیر بسیار کند ولی طولانی مدتی روی سایت شما دارد. به عنوان مثال با استفاده از سئوی کلاه سفید اگر به رتبه 1 گوگل برسید و برای مدتی محتوا تولید نکنید میتوانید این امید را داشت هم شاید که بعد از چند روز و یا حتی چند هفته همچنان بین سه سایت اول گوگل باشید. در واقع با استفاده از سئوی کلاه سفید سایت شما بهمرور رقبا را کنار زده و خیلی آرام ولی با قدرت به رتبههای بالاتر می رسد.
امروزه استفاده از سئوی کلاه سفید بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که دارای نتایج باثباتتری است. همچنین استفاده از این روش سئوی سایت هزینه کمتری نسبت به دیگر روش ها دارد. در واقع در این روش شما باید صبر داشته باشید و با تولید محتوای مناسب نسبت به بهینه سازی و سئوی سایت خود اقدام کنید.
موارد مهم در سئوی کلاه سفید عبارتاند از:
- تولید محتوای با ارزش
- بهبود سرعت سایت
- وجود نسخه مخصوص موبایل در سایت و قابلیت ریسپانسیو بودن
- تمرکز روی بهبود تجربه کاربران از سایت شما
- استفاده از کلمات کلیدی متناسب با فعالیت سایت شما، تولید محتوا بر اساس همین کلمات کلیدی
- لینک سازی داخلی و خارجی
مدل شماره 2 – سئو کلاه خاکستری
سئوی کلاه خاکستری برخلاف تصور عمومی ترکیبی از سئوی سیاه و سفید نیست. این سئو در واقع از روش های سئوی کلاه سیاه استفاده می کند و تنها تفاوت ان در این است که در این حالت گوگل متوجه استفاده از روش های غیرقانونی نمی شود. در واقع در این روش از تکنیکهای استفاده می شود که غیرقانونی نیست اما از لحاظ اخلاقی هم درست نیستند. حال اگر این تکنیک ها برای گوگل مشخص شود گوگل این سایتها را جریمه می کند.
از نکات جالب استفاده از سئوی کلاه خاکستری این است که اگر توسط افراد حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد به شدت موثر بوده و در بهبود رتبه سایت تأثیر بسیار بالایی دارد. نکته مهم در استفاده از سئوی کلاه خاکستری این است که تکنیکهای این سئو در واقع نوعی شمشیر دو لبه می باشند که اگر درست استفاده شوند باعث بهبود رتبه سایت به صورت وحشتناکی می شوند؛ اما اگر به درستی از این تکنیک ها استفاده نشود لبه تیز این شمشیر باعث ضربه خوردن سایت شده و توسط گوگل به شدت جریمه و یا حتی گوگل پنالتی می شوید.
اگر از افراد مبتدی و تازهکار در زمینه سئو هستید به شما پیشنهاد میکنیم که بههیچوجه از روش های سئوی کلاه خاکستری استفاده نکنید. برای استفاده از روش های این نوع سئو باید نکات ریز بسیاری را مورد توجه قرار دهید و در صورت کوچکترین اشتباه گوگل متوجه شما خواهد شد. در صورت استفاده از این مدل سئو بهتر است روش های آن را ابتدا مورد بررسی قرار دهید و روشهایی را انتخاب کنید که ریسک کمتری داشته باشند. اگر این روش ها خط قرمز گوگل نباشند خطری سایت شمارا تهدید نخواهد کرد.
از تکنیکهای سئوی کلاه خاکستری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- خرید دامنه های مشابه
- استفاده از حسابهای شبکه های اجتماعی جعلی
- خرید فالوور و لایک در شبکه های اجتماعی
- طراحی مجدد سایت
- کامنت های فیک با حساب های کاربری فیک
- استفاده از ربات های ارسال کامنت به دیگر سایتها
- استفاده از لینک در ایمیل ها و استفاده از ربات های ارسال کننده ایمیل
مدل شماره 3 – سئو کلاه سیاه
اصطلاح سئوی کلاه سیاه برای معرفی تکنیکهای غیرقانونی سئو به کار برده می شود. در واقع در روش سئوی کلاه سیاه شما با استفاده از تکنیکهای غیرقانونی و روش های غیرقانونی اقدام به فریب ربات های گوگل می کنید. این کار در صورتی که گوگل متوجه شود جریمههای بسیار سنگینی برای سایتها را به وجود میآورد.
در واقع سئوی کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها و روش ها در سئوی سایت برای فریب گوگل است که با استفاده از آن شما میتوانید سئوی سایت خود را به صورت خیلی سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن به بالاترین رتبه بهبود ببخشید.
با توجه به خطرات بالای این روش سئو هنوز هم افرادی در دنیا وجود دارند که از این روش برای بالا بردن رتبه سایتها استفاده می کنند. بالا بردن رتبه سایت در کوتاه ترین زمان ممکن مانند استفاده از مواد نیروزا و یا تقلب است که به سرعت توسط ربات های هوشمند گوگل شناسایی شده و سایت خطاکار به شدت جریمه می شود. معمولاً گوگل استفاده از تکنیکهای سئوی کلاه سیاه را مورد بخشش قرار نمی دهد و ممکن است سایت برای همیشه از نتایج جستوجوی گوگل حذف شود.
از مهمترین روش های سئوی کلاه سیاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- بهینه سازی بیش از حد سئوی سایت
- استفاده از ربات های بازدید کننده برای سایت که در روز چندین هزار بار از سایت شما بازدید می کنند.
- استفاده از ربات های کلیک کننده که در هر روز چندین هزار مرتبه روی بخشهای و لینکهای مختلف سایت شما کلیک می کنند.
- استفاده از ربات های ارسال لینک و کامنت در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک
- استفاده بیش از حد کلمات کلیدی
- کپی نوشتههای دقیق و اورجینال در سایت
- استفاده از ابزارهای ارسال اسپم برای کاربران اینترنت (مانند ارسال هرزنامهها)
- استفاده از ربات های لینک سازی در فروم ها و صفحات مختلف اینترنت
- استفاده از روش های غیرقانونی برای تخریب کننده برای ضربه زدن عمدی به رتبه سایتهای رقیب
اهمیت سئو در قزوین
حال که به خوبی با سئوی سایت و اهمیت آن . انواع آن شنا شدید بهتر است در خصوص سئو و انتخاب متخصص سئو در قزوین صحبت کنیم . همانطور که گفته شد اهمیت سئو در قزوین در سالهای اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. وجود قطبهای صنعتی در این شهر باعث شده است که کارگاهها کارخانهها به دنبال طراحی سایت و همچنین بهبود سئوی سایت خود باشند. به همین دلیل سئو در قزوین در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
با این حال یکی از موارد همه که باعث میشود سئو در شهر قزوین فرایندی مناسب برای شرکتها و کارخانهها به حساب بیایند، قیمت آن است. در واقع قیمت سئو در این شهر نسبت به تهران و سایر شهرهای صنعتی نسبتاً کمتر است. اگر به عنوان مثال ماهانه در تهران 15 میلیون تومان هزینه سئوی یک سایت کارخانهای متوسط باشد در قزوین این مقدار به 50 الی 70 درصد این مبلغ میرسد که همین امر نشان میدهد قیمت سئو در این شهر نسبت به تهران و سایر شهرهای بزرگ مقرونبهصرفه تر باشد.
پیدا کردن کارشناس سئو در قزوین
پیدا کردن یک کارشناس سئو در قزوین کار سختی نیست. شما میتوانید به راحتی با کمی جستوجو در اینترنت به افراد مد نظر خود دسترسی پیدا کنید. با این حال باید در انتخاب افراد دقت کنید. داشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه یکی از موارد مهم است که شما باید در انتخاب این افراد حتماً به آن توجه داشته باشید.
به این نکته توجه داشته باشید که موارد زیادی است که نشان میدهد یک فرد در زمینه سئو حرفهای است یا خیر. به عنوان مثال شما میتوانید موارد زیرا را برای بررسی اینکه کارشناس سئو در قزوین فرد حرفهای است به کار ببرید.
ویژگیهای مهم در انتخاب سئو کار قزوین
حال که با ویژگیهای یک سئو کار آشنا شدید، ویژگیهای مهم در انتخاب سئو کار قزوین را به شما نشان میدهیم. این ویژگیها در واقع ویژگیهای اولیه و اصلی یک فرد است که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت حرفهای دارد.
- تسلط به موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها.
- توانایی تشخیص کلمات کلیدی پر ارزش با استفاده از ابزارهای مختلف.
- آشنایی مقدماتی با HTML.
- شناخت جایگاه کلمه کلیدی و کاربرد آن.
- مهارتهای نوشتاری و کپی رایتینگ بالا.
- آشنا به تولید محتوای بصری مثل عکس، ویدیو و اینفوگرافی.
- توانایی ساخت و ایجاد لینک در صفحات کلیدی.
- آشنایی با ترفندهای سئو و تغییرات الگوریتمهای گوگل.
- قابلیت تعیین استراتژی کلی برای تولید محتوای غنی و کاربردی.
- قابلیت بهینه سازی صفحات و صفحههای فرود برای بازاریابی موتور جستجو.
- قابلیت بهبود اسکیمای سایت و ساختار ریز دادهها در سایت.
- قابلیت کار با انواع سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و سیستمهای مدیریت محتوای اختصاصی.
- قابلیت کار با افزونههای حرفهای سئو.
- قابلیت کار با سایتهای تخصصی سئو مانند MOZ، گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و غیره.
این موارد تنها بخشی از موارد مهم هستند که شما برای انتخاب سئو کار قزوین میتوانید از آنها استفاده کنید. کارشناس سئو باید به این موارد آشنایی کافی و یا تجربه بالایی داشته باشد. در این صورت شما میتوانید به راحتی کسب کار و سایت خود را در اختیار فرد سئو کار قرار دهید.
انتخاب بهترین متخصص سئو قزوین
حال که با فرایند انتخاب سئو کار قزوین آشنا شدهاید شاید برای شما جالب باشد که به دنبال بهترین متخصص سئو قزوین باشید. در این صورت شما میتوانید از خدمات ارائه شده توسط حسین براتی بهرهمند شوید. حسین براتی به عنوان بهترین متخصص سئو قزوین شناخته میشود. تولید بیش از 1 میلیون کلمه، محتوای سئو شده در اینترنت و همکاری با سایتها و آژانسهای سئو حرفهای در ایران باعث شده است که ایشان به عنوان یک فرد حرفهای در این زمینه شناخته شود.
نکته قابل توجه در خصوص حسین براتی به عنوان بهترین متخصص سئو قزوین این است که ایشان توانایی کار کردن به بهترین و حرفهایترین افزونههای سئو، افزونههای اسکیما، سیستمهای مدیریت محتوای وردپرس و جوملا و حتی سیستمهای مدیریت محتوای اختصاصی را دارا میباشند. همچنین تولید محتوای سئو شده به دو زبان فارسی و انگلیسی از ویژگیهای بارز این مجموعه است .
حسین براتی:
سئو دارای تکنیکهای مختلفی است که همه آنها مفید نیستند. این تکنیک ها باعث می شوند که سایتها در رتبهبندی گوگل در رتبههای بالا قرار گیرند. البته باید به این نکته توجه کرد که اگر گوگل متوجه شود که تکنیکهای سئوی سایت شما غیرقانونی است شما را جریمه میکند.
معرفی حسین براتی
من با نام حسین براتی به عنوان تولیدکننده محتوا و یک سئو کار در دنیای دیجیتال شناخته میشوم. از سال ها قبل به دنبال سئو؛ و فرآیند تولید محتوا بوده ام. در روزگاری که همه به دنبال برنامه نویسی، فتوشاپ و حتی شبکه بودن من با مفهوم “محتوا پادشاه است ” آشنا شده و جذب محتوا و سئوی سایت ها شدم.
استفاده از حداقل ترین امکانات، مطالعه رومزه مقالات و تازه های دنیای فناوری، فعالیت به عنوان نویسنده و خبرنگار و حتی فعالیت در شبکه ماهواره و سیستم های تولید محتوای ارزش افزوده در طول این سال ها باعث شده که تجربیات گران بهایی کسب کنم. حال می تواند به راحتی بگویم که محتوا پادشاه است و در دنیای محتوا همه چیز جدیدی برای شروع وجود دارد.
ارائه خدمات مختلف به تمامی کسب و کار ها
من به عنوان یک تولید کننده محتوا و سئو کار با در اختیار داشتن یک تیم فنی و با تجربه قادر هستم در مدتزمان کوتاهی به راحتی محتوای سئو شده و مناسب را برای کسبوکارهای مختلف تولید کنم. ایجاد یک فضای رقابتی باز و تولید محتوا در زمینههای مختلف باعث شده است که امروزه سئو و تولید محتوا واقعا به نیاز اساسی و اصلی کسب و کار ها تبدیل شود.
همچنین من در کنار تولید محتوای سئو شده برای کسبوکارهای مختلف، در زمینه مشاوره کسبوکار، مشاوره طراحی سایت، مشاوره بهبود شغلی، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوره شبکههای اجتماعی و مشاوره برند سازی نیز فعالیت میکنم. کسبوکارهای بزرگ و کوچک متعددی در این سالها از خدمات مشاورهای ارائه شده توسط من برای بهبود کسبوکار و توسعه برند خود استفاده کردهاند.
خدمات ما
خدمات ما شامل فعالیت های اصلی سئو، تولید محتوا، برند سازی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی، طراحی سایت، مشاوره تخصصی و غیره می شود. برخی از افراد تمام این موارد را به عنوان سئو لحاظ می کنند با این حال شما می توانید بر اساس نیاز و کسب و کار خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. ما به عنوان یک تیم حرفه ای در کنار شما هستیم تا کسب و کار خود را بهبود بخشید و بتوانید در دنیای دیجیتال امروزی به خوبی برند خود را به کاربران و مشتریان خود نشان دهید.
خدمات ما شامل فعالیت های اصلی مانند خدمات سئو، خدمات طراحی سایت، خدمات تولید محتوا، خدمات مشاوره، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی غیره می شود. در ادامه 4 فعالیت اصلی ما به همراه جزئیات معرفی می شود.
1- خدمات سئو
خدمات سئو شامل تمام اقدامات و فعالیت هایی است که داخل یک سایت و خارج از وب سایت انجام می دهیم تا جایگاه سایت را در کلمات کلیدی مشخص بهبود دهیم و به صفحه اول گوگل برسانیم. به شخص یا اشخاصی که این گونه فعالیت ها را انجام می دهند در اصطلاح، سئوکار می گویند.
2 – خدمات طراحی سایت
خدمات طراحی سایت به شما کمک می کند که کسب و کار خود بیشتر و بهتر نشان دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای دیجیتالی امروزی دیگر محدود به یک محله یا شهر نیستید. بلکه باید دامنه کسب و کار خود را تا آنسوی مرز ها گسترش دهید.
4 -خدمات تولید محتوا
خدمات تولید محتوا و ایجاد محتوای سئو شده از فاکتور های اصلی گوگل برای بهبود رتبه سایت ها است. در این فرآیند برای هر کلمه کلیدی و به ازای هر صفحه لندینگ، تولید محتوا بصورت اختصاصی و یونیک انجام خواهد شد.
4 – خدمات مشاوره سئو
یک مشاوره سئو دارای دانش و تخصص کافی در زمینه انواع محتوای سئو، سئوی داخلی، خارجی، کلمات کلیدی و غیره است. به گونه ای که با بررسی سایت ها نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی می کند. سپس راهکارهای اساسی در جهت پیشرفت هر چه سریع تر سایت به تیم مشاوره گیرنده ارائه می نماید.
مشاورین سئو به کمک ابزارهای سئو و اصول مرتبط با دیجیتال مارکتینگ وضعیت گذشته شرکت نسبت به رقبا را بررسی می کنند. به عبارتی مشاور سئو، استراتژی جامعی به منظور ارتقا رتبه مشتریان در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مطابق با روند بهینهسازی طراحی می کند.