سئو در خرم آباد – بررسی 5 بخش مهم در چک لیست سئو
- HosseinBarati

سئو در خرم آباد در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. شرکت و کارخانجات با توجه به رقابت گسترده در دنیای اینترنت اقدام به طراحی سایت نمودهاند. با این حال خیلی زود این شرکتها متوجه شدند که داشتن یک سایت به تنهایی کافی نیست به همین دلیل به دنبال بهترین متخصص سئو خرم آباد گشته و افرادی را برای توسعه سایت و بهبود سئو خود انتخاب کردهاند.
با این حال انتخاب کارشناس سئو در خرم آباد کار سختی است. عموم افراد حرفهای در این زمینه معمولاً با شرکتهای تهران و یا شهرهای دیگر کار میکنند. دلیل این امر هم واضح است. وجود فرصتهای کار بیشتر و همچنین توانایی مالی شرکتهای تهرانی نسبت به شرکتهای خرم آبادی باعث شده است که افراد حرفهای در زمینه سئو در شهر خرم آباد خیلی خوب شناسایی نشوند. با این حال ناامید نشوید. انتخاب بهترین متخصص سئو خرم آباد کار سختی نیست.
سئو چیست ؟
قبل از اینکه در خصوص بهترین متخصص سئو خرم آباد صحبت کنیم بهتر است کمی با سئو سایت آشنا شویم . سئو مخفف کلمه بهینه سازی برای موتور جستجو یا همان search engine optimization است. در واقع فرآیند بهینه سازی به محتوای شما کمک میکند که بهتر و سریع در توسط موتورهای جستجو مخصوص گوگل دیده شود.
شما باید محتوای ایجاد شده در سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید؛ یعنی اینکه بر اساس قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو محتوای خود را تغییر داده و آن را بهینه سازی کنید. هدف از این کار این است که موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی بخشی از محتویات شما را مشاهده میکنند بتوانند خیلی سریع به کلمات کلیدی و هدف اصلی محتوای شما دسترسی پیدا کند. برای اینکه بتوانید سئوی خوبی داشته باشید باید در ابتدا یک چک لیست برای خود تهیه کنید .
اهمیت سئو در خرم آباد
حال که به خوبی با سئو سایت و اهمیت استفاده از چک لیست سئو آشنا شدید بهتر است در خصوص سئو و انتخاب متخصص سئو در خرم آباد صحبت کنیم . همانطور که گفته شد اهمیت سئو در خرم آباد در سالهای اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. وجود قطبهای صنعتی در این شهر باعث شده است که کارگاهها کارخانهها به دنبال طراحی سایت و همچنین بهبود سئوی سایت خود باشند. به همین دلیل سئو در خرم آباد در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

چک لیست سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
چک لیست سئو باعث میشود که استراتژی تولید محتوا و انتشار محتوای سئوی شده در سایت شما بهبود پیدا کرده و روند اجرایی آن منظم شود. اصول سئو برای هر سال باید بر اساس استانداردها همان سال تغییر کند. به همین دلیل هم در حال حاضر چک لیست سئو 2024 مورد توجه مدیران وب سایتها است.
بخشهای زیادی را میتوان به عنوان موارد مهم در چک لیست سئو 2024 قرار داد. اهمیت این بخشها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و یا اینکه برخی بخشها به صورت کلی موارد مهم را به شما اعلام کند.
شما میتوانید برای همه بخشها یک چک لیست کلی داشته باشید و یا اینکه برای هر بخش یک چک لیست سئو 2024 جداگانه ایجاد کنید. در نهایت تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمیشود.
به عنوان مثال شما میتوانید در بخشهای زیر به صورت جداگانه یک چک لیست سئو داشته باشید:
- چک لیست اولیه SEO
- چک لیست فنی SEO
- چک لیست تحقیقات کلمات کلیدی
- چک لیست محتوا
- چک لیست SEO در صفحه
- چک لیست ایجاد لینک
هرکدام از این چک لیستها را میتوانید به صورتهای زیر انجام دهید. این کار به خود شما بستگی دارد:
- یک بار تمام این موارد را انجام دهید.
- به صورت دورهای این موارد را انجام دهید.
- تنها برای محتواهای جدید از چک لیستها را اعمال کنید.
بهترین کار این است که همه این موارد را به صورت دورهای بررسی و تکرار کنید. به همین دلیل پیشنهاد میشود چک لیست سئو 2024 اشاره شده در این محتوا را انجام دهید تا سایت شما در بهترین حالت سئو قرار گیرد.
چرا باید از چک لیست سئو 2024 استفاده کنیم؟
شاید در نگاه اول فرایند سئو در خرم آباد کار آسانی باشد اما حالا که با چک لیست های سئو کمی آشنا شده اید ممکن است فرایند پیچیده تر از قبل شود. نگران نباشید مجموعه ما به صورت حرفه ای در کنار شما است. در خصوص چک لیست سئو باید به شما اعلام کنیم که با استفاده از این چک لیست دیگر شما زمان خود را برای تعمیر و بروزرسانی مواردی که مشکلی ندارند هدر نمیدهید.
در واقع با استفاده از این چک لیست سئو فقط به سراغ بخشهایی از سایت که ایراد دارند رفته و آنها را بروز رسانی و تعمیر میکنید. در نتیجه به صورت ویژهای در زمان و هزینههای شما صرفه جویی میشود. برای استفاده بهینه از این چک لیست سئو شما باید موارد اصولی را رعایت کنید. این چک لیست شامل 5 بخش مهم است که باید تمام آنها را انجام دهید.
معرفی و بررسی 5 بخش مهم در چک لیست سئو 2024
قبل از اینکه یک سئو کار در خرم آباد به شما معرفی کنیم بهتر است که این موارد را در فرآیند چک لیست سئو بررسی کنیم. سپس می توانید به ذهنی باز تر نسبت به انتخاب بهترین متخصص سئو در خرم آباد اقدام کنید :
شماره 1 – بخش محتوایی چک لیست سئو
بررسی کنید که آیا سایت شما ایندکس شده است یا خیر. قبل از هرکاری باید مشخص کنید که آیا سایت شما توسط موتورهای جست و جو دیده میشود یا نه! اگر رباتهای گوگل سایت شما را پیدا کنند خیلی سریع آن را به موتور جست و جوی خود معرفی کرده و در پایگاه اطلاعاتی گوگل ثبت یا به اصطلاح Index میکنند.
برای اینکه سایت شما بهتر فهرست بندی شود بهتر از که از یک نقشه سایت با فرمت XML هم استفاده کنید. آدرس آن را در بخش Sitemap در سرویس Google Search Console قرار دهید.
بخش شماره 2 بررسی کلمه کلیدی سایت شما
کلمات کلیدی را میتوان ستون فقرات سئوی سایتها دانست. یکی از مهمترین بخشها در چک لیست سئو 2024 کلمات کلیدی هستند. در واقع بدون استفاده از کلمات کلیدی، محتواهایی ایجاد میشوند که باعث سئو شدن سایت نمیشوند.
به عنوان مثال اگر شما یک سایت در خصوص مطب پزشکی را میخواهید سئو کنید، با استفاده از کلمات کلیدی میتوانید انواع مقالات و نوشتهها را ایجاد و در سایت قرار دهید؛ مثلاً در خصوص هزینه یک روش خاص درمانی، توضیح روش درمانی و مواردی از این قبیل میتوانید محتوا تولید کنید.
برای اینکه بدانید از چه کلمه کلیدی باید در محتوای خود استفاده کنید میتوانید در خصوص نوع سایت و فعالیت آن در اینترنت جستجو کنید. همچنین میتوانید از ابزارهای مناسب برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی استفاده کنید. شما میتوانید از ابزارهایی مانند Keywords FX و LSIGraph برای شکل دادن به استراتژی کلمه کلید خود استفاده کنید.
بخش شماره 3 استفاده از لینکهای داخلی
لینکهای داخلی یک از مواردی است که باید همواره در چک لیست سئو 2024 به آن توجه کنید. در واقعه هر زمان که محتوایی تولید میکنید باید فرایند لینک دهی داخلی آن را نیز انجام دهید. این کار به رباتهای گوگل کمک میکند که دیگر صفحات سایت شما را بررسی کنند.
این کار به رباتهای گوگل این اجازه را میدهد که سلسله مراتب منظمی را در سایت شما ایجاد کند. همچنین حرکت در بین صفحات برای رباتها آسان تر میشود. یکی از بهترین مکانهایی که میتوانید از آن استفاده کنید صفحه اول سایت شما است. باید در سایت خود منو ایجاد کنید و در متن و محتوای صفحه اصلی نیز لینکهایی به دیگر صفحات و محتواها ایجاد کنید.
بخش شماره 4 بک لینک یا همان لینک دهی خارجی را بررسی کنید.
بک لینک ها را میتوان ستون های اصلی سئو در چک لیست سئو 2024 نامید. اهمیت بک لینک ها به اندازه کلمات کلیدی است. وقتی وب سایتهای معتبر به سایت شما لینک می دهند به این معنی است که محتوای شما از نظر وب سایتهای معتبر مورد تایید است. در نتیجه مقداری از ارزش سایتهای معتبر به سایت شما اضافه میشود. این کار به ایجاد اعتماد در کاربران و موتورهای جست و جو منجر میشود.
با این حال مهم است که لینکهای خارجی یا همان بک لینک ها شما در کجا ثبت می شوند و کیفیت سایتهای بک لینک دهنده تا چه حدی است. برای بررسی بک لینک ها میتوانید از ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کنید. البته خود گوگل هم در Google Search Console میتواند این اطلاعات را به شما ارائه دهد.
بخش شماره 5 سرعت سایت خود را بررسی کنید.
یکی دیگر از مهمترین بخشها در چک لیست سئو 2024 بررسی سرعت سایت است. اگر سایت شما کند باشد نه تنها کاربران از سایت شما فرار میکنند بلکه رباتها نیز تمایلی به جست و جو در آن پیدا نمیکنند. این را به خوبی در نظر داشته باشید که وبسایت کند باعث میشود که کاربر تجربه بدی از سایت شما داشته و دیگر به سایت شما مراجعه نکند.
شما میتوانید بخشهای اصلی و مد نظر وب سایت خود را در سرویس PageSpeed Insights Google بررسی کنید تا سرعت هرکدام و مقدار کند بودن صفحات را مشاهده کنید. هرچه امتیاز شما به 100 نزدیک تر باشد یعنی سایت شما سرعت بالاتری دارد. از دیگر ابزارهای بررسی سرعت میتوان به سایت رایگان GTMetrix اشاره کرد. استفاده از این سایت رایگان است و دسترسی به آن در ایران آزاد بوده و هیچ محدودیتی ندارد.
برای بهبود سرعت سایت باید فایل های حجیم سایت خود را حذف کرده و یا اینکه حجم آنها را کم کنید. به عنوان مثال عکس ها را فشرده تر کنید. از بارگذاری مستقیم ویدئو در سایت خودداری کنید و از سرویسهایی مانند آپارات و یوتیوب استفاده کنید. کدهای سایت را فشرده کنید و کدهای بی استفاده را حذف کنید.
معرفی ابزارهای کمکی بهبود سئو
در کنار این چک لیست شما میتوانید از ابزارهای بهبود سئو هم استفاده کنید. یکی از این ابزارها Ahrefs Webmaster Tools است. این ابزار رایگان است و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار میدهد. همچنین سئوی سایت شما را بررسی میکند و ترافیک ورودی سایت شما را با استفاده از ابزارهای خاص مورد تست و سنجش قرار میدهد.
ویژگی های استفاده از سرویس Ahrefs Webmaster Tools
- بررسی سایت خود برای مشکلات سئو موجود در آن
- مشاهده همه بک لینکهای سایت
- مشاهده همه کلمات کلیدی استفاده شده در سایت و بررسی این کلمات کلیدی
با این حال یکی از موارد همه که باعث میشود سئو در شهر خرم آباد فرایندی مناسب برای شرکتها و کارخانهها به حساب بیایند، قیمت آن است. در واقع قیمت سئو در این شهر نسبت به تهران و سایر شهرهای صنعتی نسبتاً کمتر است. اگر به عنوان مثال ماهانه در تهران 15 میلیون تومان هزینه سئوی یک سایت کارخانهای متوسط باشد در خرم آباد این مقدار به 50 الی 70 درصد این مبلغ میرسد که همین امر نشان میدهد قیمت سئو در این شهر نسبت به تهران و سایر شهرهای بزرگ مقرونبهصرفه تر باشد.
پیدا کردن کارشناس سئو در خرم آباد
پیدا کردن یک کارشناس سئو در خرم آباد کار سختی نیست. شما میتوانید به راحتی با کمی جستوجو در اینترنت به افراد مد نظر خود دسترسی پیدا کنید. با این حال باید در انتخاب افراد دقت کنید. داشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه یکی از موارد مهم است که شما باید در انتخاب این افراد حتماً به آن توجه داشته باشید.
با این نکته توجه داشته باشید که موارد زیادی است که نشان میدهد یک فرد در زمینه سئو حرفهای است یا خیر. به عنوان مثال شما میتوانید موارد زیرا را برای بررسی اینکه کارشناس سئو در خرم آباد فرد حرفهای است به کار ببرید.
ویژگیهای مهم در انتخاب سئو کار خرم آباد
حال که با ویژگیهای یک سئو کار آشنا شدید، ویژگیهای مهم در انتخاب سئو کار خرم آباد را به شما نشان میدهیم. این ویژگیها در واقع ویژگیهای اولیه و اصلی یک فرد است که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت حرفهای دارد.
- تسلط به موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها.
- توانایی تشخیص کلمات کلیدی پر ارزش با استفاده از ابزارهای مختلف.
- آشنایی مقدماتی با HTML.
- شناخت جایگاه کلمه کلیدی و کاربرد آن.
- مهارتهای نوشتاری و کپی رایتینگ بالا.
- آشنا به تولید محتوای بصری مثل عکس، ویدیو و اینفوگرافی.
- توانایی ساخت و ایجاد لینک در صفحات کلیدی.
- آشنایی با ترفندهای سئو و تغییرات الگوریتمهای گوگل.
- قابلیت تعیین استراتژی کلی برای تولید محتوای غنی و کاربردی.
- قابلیت بهینه سازی صفحات و صفحههای فرود برای بازاریابی موتور جستجو.
- قابلیت بهبود اسکیمای سایت و ساختار ریز دادهها در سایت.
- قابلیت کار با انواع سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و سیستمهای مدیریت محتوای اختصاصی.
- قابلیت کار با افزونههای حرفهای سئو.
- قابلیت کار با سایتهای تخصصی سئو مانند MOZ، گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و غیره.
این موارد تنها بخشی از موارد مهم هستند که شما برای انتخاب سئو کار خرم آباد میتوانید از آنها استفاده کنید. کارشناس سئو باید به این موارد آشنایی کافی و یا تجربه بالایی داشته باشد. در این صورت شما میتوانید به راحتی کسب کار و سایت خود را در اختیار فرد سئو کار قرار دهید.
انتخاب بهترین متخصص سئو خرم آباد
حال که با فرایند انتخاب سئو کار خرم آباد آشنا شدهاید شاید برای شما جالب باشد که به دنبال بهترین متخصص سئو خرم آباد باشید. در این صورت شما میتوانید از خدمات ارائه شده توسط حسین براتی بهرهمند شوید. حسین براتی به عنوان بهترین متخصص سئو خرم آباد شناخته میشود. تولید بیش از 1 میلیون کلمه، محتوای سئو شده در اینترنت و همکاری با سایتها و آژانسهای سئو حرفهای در ایران باعث شده است که ایشان به عنوان یک فرد حرفهای در این زمینه شناخته شود.
نکته قابل توجه در خصوص حسین براتی به عنوان بهترین متخصص سئو خرم آباد این است که ایشان توانایی کار کردن به بهترین و حرفهایترین افزونههای سئو، افزونههای اسکیما، سیستمهای مدیریت محتوای وردپرس و جوملا و حتی سیستمهای مدیریت محتوای اختصاصی را دارا میباشند. همچنین تولید محتوای سئو شده به دو زبان فارسی و انگلیسی از ویژگیهای بارز این مجموعه است .
حسین براتی
چک لیست سئو به شما کمک میکند که به راحتی فرایند سئوی سایت خود را طبقه و دسته بندی کرده و آن را انجام دهید. اگر نمیدانید از کجا برای سئوی محتوای خود شروع کنید بهترین راه استفاده از چک لیست سئو 2024 است. استفاده از این چک لیست باعث میشود که استراتژی سئوی سایت خود را به صورت جدی و موفق به پیش ببرید.
معرفی حسین براتی
من با نام حسین براتی به عنوان تولیدکننده محتوا و یک سئو کار در دنیای دیجیتال شناخته میشوم. از سال ها قبل به دنبال سئو؛ و فرآیند تولید محتوا بوده ام. در روزگاری که همه به دنبال برنامه نویسی، فتوشاپ و حتی شبکه بودن من با مفهوم “محتوا پادشاه است ” آشنا شده و جذب محتوا و سئوی سایت ها شدم.
استفاده از حداقل ترین امکانات، مطالعه رومزه مقالات و تازه های دنیای فناوری، فعالیت به عنوان نویسنده و خبرنگار و حتی فعالیت در شبکه ماهواره و سیستم های تولید محتوای ارزش افزوده در طول این سال ها باعث شده که تجربیات گران بهایی کسب کنم. حال می تواند به راحتی بگویم که محتوا پادشاه است و در دنیای محتوا همه چیز جدیدی برای شروع وجود دارد.
ارائه خدمات مختلف به تمامی کسب و کار ها
من به عنوان یک تولید کننده محتوا و سئو کار با در اختیار داشتن یک تیم فنی و با تجربه قادر هستم در مدتزمان کوتاهی به راحتی محتوای سئو شده و مناسب را برای کسبوکارهای مختلف تولید کنم. ایجاد یک فضای رقابتی باز و تولید محتوا در زمینههای مختلف باعث شده است که امروزه سئو و تولید محتوا واقعا به نیاز اساسی و اصلی کسب و کار ها تبدیل شود.
همچنین من در کنار تولید محتوای سئو شده برای کسبوکارهای مختلف، در زمینه مشاوره کسبوکار، مشاوره طراحی سایت، مشاوره بهبود شغلی، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوره شبکههای اجتماعی و مشاوره برند سازی نیز فعالیت میکنم. کسبوکارهای بزرگ و کوچک متعددی در این سالها از خدمات مشاورهای ارائه شده توسط من برای بهبود کسبوکار و توسعه برند خود استفاده کردهاند.
خدمات ما
خدمات ما شامل فعالیت های اصلی سئو، تولید محتوا، برند سازی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی، طراحی سایت، مشاوره تخصصی و غیره می شود. برخی از افراد تمام این موارد را به عنوان سئو لحاظ می کنند با این حال شما می توانید بر اساس نیاز و کسب و کار خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. ما به عنوان یک تیم حرفه ای در کنار شما هستیم تا کسب و کار خود را بهبود بخشید و بتوانید در دنیای دیجیتال امروزی به خوبی برند خود را به کاربران و مشتریان خود نشان دهید.
خدمات ما شامل فعالیت های اصلی مانند خدمات سئو، خدمات طراحی سایت، خدمات تولید محتوا، خدمات مشاوره، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی غیره می شود. در ادامه 4 فعالیت اصلی ما به همراه جزئیات معرفی می شود.
1- خدمات سئو
خدمات سئو شامل تمام اقدامات و فعالیت هایی است که داخل یک سایت و خارج از وب سایت انجام می دهیم تا جایگاه سایت را در کلمات کلیدی مشخص بهبود دهیم و به صفحه اول گوگل برسانیم. به شخص یا اشخاصی که این گونه فعالیت ها را انجام می دهند در اصطلاح، سئوکار می گویند.
2 – خدمات طراحی سایت
خدمات طراحی سایت به شما کمک می کند که کسب و کار خود بیشتر و بهتر نشان دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای دیجیتالی امروزی دیگر محدود به یک محله یا شهر نیستید. بلکه باید دامنه کسب و کار خود را تا آنسوی مرز ها گسترش دهید.
4 -خدمات تولید محتوا
خدمات تولید محتوا و ایجاد محتوای سئو شده از فاکتور های اصلی گوگل برای بهبود رتبه سایت ها است. در این فرآیند برای هر کلمه کلیدی و به ازای هر صفحه لندینگ، تولید محتوا بصورت اختصاصی و یونیک انجام خواهد شد.
4 – خدمات مشاوره سئو
یک مشاوره سئو دارای دانش و تخصص کافی در زمینه انواع محتوای سئو، سئوی داخلی، خارجی، کلمات کلیدی و غیره است. به گونه ای که با بررسی سایت ها نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی می کند. سپس راهکارهای اساسی در جهت پیشرفت هر چه سریع تر سایت به تیم مشاوره گیرنده ارائه می نماید.
مشاورین سئو به کمک ابزارهای سئو و اصول مرتبط با دیجیتال مارکتینگ وضعیت گذشته شرکت نسبت به رقبا را بررسی می کنند. به عبارتی مشاور سئو، استراتژی جامعی به منظور ارتقا رتبه مشتریان در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مطابق با روند بهینهسازی طراحی می کند.