تولید محتوا در قم – بررسی 5 فرآیند در تولید محتوا
- HosseinBarati

تولید محتوا در قم توسط سایت hBarati.ir انجام می شود. در صورتی که صاحب یک کسب و کار هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیزی مانند یک محتوای استاندارد و اصولی نمی تواند کسب و کار ، محصولات و خدمات شما را تبلیغ کند. با این حال تولید یک محتوای خوب چندان راحت هم نیست ! به همین دلیل است که شرکت های و کسب و کار ها به دنبال تیم هایی هستند که در زمینه تولید محتوا با آن ها همکاری داشته باشند.
همکاری در تولید محتوا الزاماً به معنی وجود یک نفر اضافه در کنار شما نیست. در واقع تولید محتوای باکیفیت هرگز یک کار یک نفره نیست. برای به اشتراک گذاشتن ایدههای محتوایی، بررسی و توزیع محتوا، نیاز به همکاری های مختلف در تیم تولید محتوا است.
بررسی نحوه فرایند تولید محتوا در قم
قببل از اینکه در خصوص فرآیند همکاری در تولید محتوا در قم صحبت کنیم باید در خصوص نحوه فرایند تولید محتوا در قم با شما صحبتی داشته باشیم. تولید محتوا برای هر استان می تواند متافوت با استان دیگر باشد. در واقع اگر شرکت یا مجموعه بخواهد برای یک کسب و کار در قم محتوایی تولید کند باید به خوبی با خلق و خو و سبک مشتریان این استان آشنا باشد. همچنین باید به خوبی با کسب کار های قم آشنا باشد تا بتواند محتوایی مناسب تولید کند .
بر اساس اصول استاندارد پروژه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا، زمان انتشار و محل انتشار تعیین میشود. در فرایند تولید محتوا باید استراتژی تولید از قبل مشخص شده باشد. در غیر این صورت شما شاهد تأخیر در فرایند تولید خواهید بود.
یک فرآیند تولید محتوای فکر شده و قوی برای ایجاد هر محتوا، صرف نظر از مقیاس و دامنه، ضروری است. اگر فرآیندی برای تکیه ندارید، پروژه تولید محتوای شما با تأخیر مواجه خواهد شد. همچنین، برنامه انتشار شما ممکن است موقتی بوده و در نتیجه خود محتوا ناهماهنگ و ضعیف اجرا شود. در نهایت این پروژه ضعیف به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک نمیکند.
همکاری در تولید محتوا چیست؟
همکاری در تولید محتوا به معنی ایجاد فرآیند سازماندهی، مدیریت و به اشتراکگذاری محتوا در یک سیستم واحد است. این سیستم کل گردش کار را ساده کرده و محتوا را در دسترس نگه میدارد. بسته به عملکرد محتوای شما، همکاری در مراحل مختلف تولید محتوا میتواند هر چیزی (از هرجومرج گرفته تا فرآیندی سازمانیافته و کارآمد) که از تولید و توزیع محتوای با کیفیت پشتیبانی میکند، به نظر برسد.

با استفاده از تیم های خارجی گردش کار خود را ساده کنید
با استفاده از تیم های خارجی در زمینه تولید محتوا، میتوانید به راحتی گردش کار خود را با دیدن همه پروژههای فعال در داشبورد خود، پیگیری کنید. مهمتر از آن، میتوانید با نگاه کردن به فرآیند انجام هر پروژه، وضعیت پیشرفت آنها را بررسی کنید. در نتیجه شما میتوانید در پروژههای تولید محتوا به راحتی پروژههای فعال، در حال اتمام و پایان یافته را مشاهده و روند انجام آنها را بررسی کنید.
علاوه بر این، استفاده از شرکت های خارج از مجموعه به عنوان همکار در زمینه تولید محتوا، میتواند باعث بهبود تقویم محتوایی شما شود. در واقع تقویم محتوایی به راحتی برنامه محتوایی یک تیم را در زمان مشخص نشان میدهد. شما میتوانید از تقویم محتوایی استفاده کنید تا به راحتی تکالیف محتوا و ضربالاجلها را برای کل تیم خود برنامهریزی کنید.
چرا همکاری در تولید محتوا برای تیمهای محتوا مهم است؟
ایجاد یک فضای تعریفشده برای برقراری ارتباط و هماهنگی فعالیتهای محتوایی، به تیمها کمک میکند تا به راحتی روی فرآیند ایجاد محتوای خوب کار کنند. با این کار میتوان به راحتی محتوایی با کیفیت را در مقیاس کلان تولید کرد.
مزایای استفاده از فرآیند همکاری در تولید محتوا
• بهبود کیفیت محتوا: محتوای خوب هرگز در اتاقهای فکر تک نفره ایجاد نمیشود. در عوض، برای فکر کردن به موضوعات محتوا، ایجاد محتوای مبتنی بر محصول و غیره نیاز به کار گروهی است.
• عملکرد گروهی و سازگار: پلتفرمهای مختلف به شما امکان میدهند تا با همکاران خود در زمان واحد بتوانید روی یک پروژه و یا چندین پروژه فعالیت کنید.
• دسترسی بهتر به محتوا: با استفاده از فرآیند همکاری در تولید محتوا، محتوای ایجادشده در یک محل برای تمامی افراد قابلدسترس است. همه موارد مانند راهنمای سبک تا پیشنویسهای منتشرشده در یک مکان، برای همه قابلدسترسی است.
• افزایش همکاری تیمی از راه دور: همکاری آنلاین برای ایجاد محتوا در زمان واقعی در یک گردش کار کاملاً تعریف شده ضروری است. به عنوان مثال، نویسندگان، مدیران محتوا ویراستاران میتوانند روی یک پیشنویس در یک زمان مشخص کار کنند.
• تولید محتوا سریعتر: یکی دیگر از مزایای همکاری در تولید محتوا، تولید محتوای سریعتر است. با دسترسی بهتر به محتوا و همکاری در یک پلتفرم متمرکز، تیمهای محتوا میتوانند سازندهتر باشند. با قرار دادن تمام مراحل در یک گردش کار، تیمها میتوانند با ضربالاجل کار کنند. این امر تولید را قابل پیشبینی میکند و حجم تولید را برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای محتوای بیشتر افزایش میدهد.
نکته مهم:
بهطورمعمول، بدون سیستم و پلتفرم مناسب که باعث عملکرد گروهی مناسب میشود، همچنین بدون استفاده از فرآیند دسترسی بهتر به محتوا، شما و تیمتان خیلی زود متوجه میشوید که در پوشههای مختلف و ایمیلهای متعدد گرفتارشدهاید. در این بین وعدهها، کارهای انجام نشده و موارد دوبارهکاری شده زیادی وجود خواهد داشت که نتیجه آنها از بین بردن زمان انجام پروژه است. این یک دام مهلک برای تیمهای تولید محتوا و یا افرادی است که به صورت یک نفره اقدام به تولید محتوا میکنند.
ابزارهای ارائه شده در مجموعه حسین براتی برای همکاری در تولید محتوا
برای بهرهمندی از تمام این مزایا در فرآیند همکاری در تولید محتوا، تیم شما باید از ابزارهایی استفاده کند که ارتباطات را ارتقا داده و گردش کار را سادهتر کند. اساساً این ابزارها زیرساختهای لازم را برای تسهیل عملیات کارآمد محتوا فراهم میکنند. در اینجا برخی از ابزارهای مناسب برای همکاری در تولید محتوا معرفی میشود.
• ابزار Slack– ابزار Slack یک پیامرسان فوری است که چندین گزینه اشتراکگذاری فایلها را ارائه میدهد. این یک ابزار مفید برای به اشتراکگذاری اسناد، برقراری ارتباط در فرآیندهای مختلف مانند طوفان فکری، تبادل یادداشتها و بحث های استراتژیک است.
• ابزار گوگل درایو – ابزار Google Drive جایگزینی برای Microsoft One Drive است. ابزارهایی مانند Google Docs و Google Sheets برای ایجاد اسناد قابل اشتراکگذاری استفاده میشوند. این ابزارها به ایجاد و تولید محتوای بهتر کمک میکنند. با استفاده از قابلیت تنظیم حریم خصوصی، میتوانید دسترسی اسناد را تغییر دهید تا آنها را برای اعضای تیم خاص عمومیکنید و به آنها امکان ویرایش، مشاهده یا اظهار نظر بدهید. به علاوه، میتوانید از Google Drive برای انتقال اسناد در بین پلتفرمهای مختلف استفاده کنید.
• ابزار دراپ باکس – ابزار Dropbox یک سرویس ذخیرهسازی ابری است که میزبانی و به اشتراکگذاری امن فایل را ارائه میدهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایلها را آپلود کرده و در پوشهها ذخیره کنید. همگام سازی فایل گزینه دیگری است که شرکت SaaS ارائه میدهد تا بتوانید محتوا را در دستگاهها همگام سازی کنید.
همچنین میتوانید فایلها و پوشهها، از جمله دادههای حساس را با افراد مرتبط به اشتراک بگذارید. گزینه مجوزهای پوشه به شما این امکان را میدهد که به راحتی مجوز مشاهده یا ویرایش را به افراد مختلف اعطا کنید.
• ابزار Trello– ابزار Trello یک نرمافزار مدیریت پروژه به سبک Kanban برای سازماندهی و برقراری ارتباط بر روی محتوا با تیم شما است. میتوانید از آن به عنوان یک مخزن مرکزی برای محتوای آماده و ردیابی محتوا در مراحل مختلف تولید (مثلاً نوشتن، ویرایش، بررسی و انتشار) استفاده کنید.
راهنمایی به تیم های تولید محتوا در قم
حال که به خوبی با اهمیت فرایند همکاری در تولید محتوا آشنا شده اید می توانید به راحتی برای کسب و کار خود یک تیم تولید محتوای خارج از مجموعه را انتخاب کنید . در استان قم کسب و کار ها عموما برای تولید محتوا به سراغ تیم های محلی می روند. با این حال برخی از تیم ها ممکن است به خوبی نتوانند فرایند های تولید محتوا را به صورت ااستاندارد انجام دهند . اگر یک تیم کوچک (یکنفره) هستید، ممکن است به نظر برسد که اصلاً به فرآیندی برای پروژه تولید محتوا نیاز ندارید؛ اما مشکل اینجاست: بدون فرآیند، این احتمال وجود دارد که محتوای شما به هدف خود نرسد و پروژه با شکست روبرو شود.
استفاده از خدمات مجموعه حسین براتی
استان قم به دلیل صنایع و موقعیتی که دارد می تواند از کسب و کار های نوپا و نوین برای بهبود تجارت خود استفاده کنید. عامل مهم در موفقیت هر کسب و کاری معرفی شدن و دیده شدن در سطح بالا است. طراحی سایت یکی از مواردی است که می تواند به دیده شدن کسب و کار ها در قم کمک کند .
با این حال طراحی سایت به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت و دیده شدن شود. سایت + سئو تاثیری به مراتب بالاتر دارد. برای سئو نیز شما به تولید محتوا نیاز دارید . به همین دلیل است که فرایند تولید محتوا در قم از اهمیت بالایی برخوردار است.
استفاده از خدمات حسین براتی برای همکاری در تولید محتوا
برخلاف ابزارهای به اشتراک گذاشته شده در بالا، مجموعه حسین براتی یک پلت فرم همکاری اختصاصی برای تولید محتوای سودمند و سئو شده است. از کار مشترک در یک سند گرفته تا دریافت یک نمای کلی بصری از برنامه تولید محتوا، به راحتی در مجموعه حسین براتی امکانپذیر است.
به طور خلاصه، مجموعه حسین براتی خدمات زیر را ارائه میدهد:
- همکاری در هر مرحله از تولید محتوا – از گذاشتن بازخورد در نظرات در پیشنویس تا انتشار آن بدون انجام مجدد قالببندی.
- ایجاد نمای کلی و بصری از وضعیت یک پروژه در یک نگاه.
- امکان مستندسازی از فرایندهای تولید محتوایی خود.
- ایجاد یک کتابخانه از الگوهای مدنظر شما برای تمام فرایندهای درگیر.
- ایجاد قالبهایی برای محتوای ایمیل، محتوای وبلاگ و موارد دیگر.
- ایجاد دستورالعملهای خاص برای تولید محتوای مدنظر شما بر اساس نیاز و کسبوکار شما.
- ایجاد یک الگوی ساختاریافته برای تولید انواع محتوا.
- ایجاد فرآیند برنامهریزی در زمینه تولید محتوا.
شما بهعنوان مسئول کسبوکار میتوانید بریا استفاده از خدمات مشاورهای دریافت فرایند تولید محتوا در قم به راحتی از خدمات ارائه شده در مجموعه حسین براتی استفاده کنید . این مجموعه با داشتن برترین مشاوران و کارشناسان میتواند در مدتزمان کوتاهی پروژههای شما را بررسی کرده و یک فرایند تولید محتوای استاندارد برای شما ایجاد کند.
حسین براتی :
شما در همه حال به یک فرآیند تعریفشده برای هماهنگی با افراد تیمهای دیگر، مستندسازی فرآیندهای آنها، ایجاد یک کتابخانه و ایجاد بانک اطلاعاتی برای محتوایی که تولید میکنید نیاز دارید. همه این موارد به یکچیز اشاره دارند: نیاز به همکاری در تولید محتوا یک امر ضروری و اجتنابناپذیر است.
معرفی حسین براتی
من با نام حسین براتی به عنوان تولیدکننده محتوا و یک سئو کار در دنیای دیجیتال شناخته میشوم. از سال ها قبل به دنبال سئو؛ و فرآیند تولید محتوا بوده ام. در روزگاری که همه به دنبال برنامه نویسی، فتوشاپ و حتی شبکه بودن من با مفهوم “محتوا پادشاه است ” آشنا شده و جذب محتوا و سئوی سایت ها شدم.
استفاده از حداقل ترین امکانات، مطالعه رومزه مقالات و تازه های دنیای فناوری، فعالیت به عنوان نویسنده و خبرنگار و حتی فعالیت در شبکه ماهواره و سیستم های تولید محتوای ارزش افزوده در طول این سال ها باعث شده که تجربیات گران بهایی کسب کنم. حال می تواند به راحتی بگویم که محتوا پادشاه است و در دنیای محتوا همه چیز جدیدی برای شروع وجود دارد.
ارائه خدمات مختلف به تمامی کسب و کار ها
من به عنوان یک تولید کننده محتوا و سئو کار با در اختیار داشتن یک تیم فنی و با تجربه قادر هستم در مدتزمان کوتاهی به راحتی محتوای سئو شده و مناسب را برای کسبوکارهای مختلف تولید کنم. ایجاد یک فضای رقابتی باز و تولید محتوا در زمینههای مختلف باعث شده است که امروزه سئو و تولید محتوا واقعا به نیاز اساسی و اصلی کسب و کار ها تبدیل شود.
همچنین من در کنار تولید محتوای سئو شده برای کسبوکارهای مختلف، در زمینه مشاوره کسبوکار، مشاوره طراحی سایت، مشاوره بهبود شغلی، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوره شبکههای اجتماعی و مشاوره برند سازی نیز فعالیت میکنم. کسبوکارهای بزرگ و کوچک متعددی در این سالها از خدمات مشاورهای ارائه شده توسط من برای بهبود کسبوکار و توسعه برند خود استفاده کردهاند.
خدمات ما
خدمات ما شامل فعالیت های اصلی سئو، تولید محتوا، برند سازی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی، طراحی سایت، مشاوره تخصصی و غیره می شود. برخی از افراد تمام این موارد را به عنوان سئو لحاظ می کنند با این حال شما می توانید بر اساس نیاز و کسب و کار خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. ما به عنوان یک تیم حرفه ای در کنار شما هستیم تا کسب و کار خود را بهبود بخشید و بتوانید در دنیای دیجیتال امروزی به خوبی برند خود را به کاربران و مشتریان خود نشان دهید.
خدمات ما شامل فعالیت های اصلی مانند خدمات سئو، خدمات طراحی سایت، خدمات تولید محتوا، خدمات مشاوره، سئوی داخلی، سئوی خارجی، ایجاد استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی غیره می شود. در ادامه 4 فعالیت اصلی ما به همراه جزئیات معرفی می شود.
1- خدمات سئو
خدمات سئو شامل تمام اقدامات و فعالیت هایی است که داخل یک سایت و خارج از وب سایت انجام می دهیم تا جایگاه سایت را در کلمات کلیدی مشخص بهبود دهیم و به صفحه اول گوگل برسانیم. به شخص یا اشخاصی که این گونه فعالیت ها را انجام می دهند در اصطلاح، سئوکار می گویند.
2 – خدمات طراحی سایت
خدمات طراحی سایت به شما کمک می کند که کسب و کار خود بیشتر و بهتر نشان دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای دیجیتالی امروزی دیگر محدود به یک محله یا شهر نیستید. بلکه باید دامنه کسب و کار خود را تا آنسوی مرز ها گسترش دهید.
4 -خدمات تولید محتوا
خدمات تولید محتوا و ایجاد محتوای سئو شده از فاکتور های اصلی گوگل برای بهبود رتبه سایت ها است. در این فرآیند برای هر کلمه کلیدی و به ازای هر صفحه لندینگ، تولید محتوا بصورت اختصاصی و یونیک انجام خواهد شد.
4 – خدمات مشاوره سئو
یک مشاوره سئو دارای دانش و تخصص کافی در زمینه انواع محتوای سئو، سئوی داخلی، خارجی، کلمات کلیدی و غیره است. به گونه ای که با بررسی سایت ها نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی می کند. سپس راهکارهای اساسی در جهت پیشرفت هر چه سریع تر سایت به تیم مشاوره گیرنده ارائه می نماید.
مشاورین سئو به کمک ابزارهای سئو و اصول مرتبط با دیجیتال مارکتینگ وضعیت گذشته شرکت نسبت به رقبا را بررسی می کنند. به عبارتی مشاور سئو، استراتژی جامعی به منظور ارتقا رتبه مشتریان در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مطابق با روند بهینهسازی طراحی می کند.